mashiz.ir

کد خبر: ۳۳۲
سایت ایندیپندنت در گزارشی به نقش آموزش در منزل می پردازد؛

این یک ننگ است که کودکان ما با شروع مدرسه قادر به بر قراری ارتباط با جملات کامل و یا خواندن کلمات ساده نیستند. این موضوع مهمی است چرا که گروه همسالان منتظر نمی‌مانند و این تاثیر بزرگی بر تحرک اجتماعی و کند کردن آن دارد. اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان پیش دبستانی بیشتر وقت خود را در خانه میگذرانند لذا با توجه به این موضوع، دولت باید " محیط یادگیری خانه " را بیشترجدی بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
پ

آفرینش برتر-وزیر آموزش و پرورش انگلیس در اولین سخنرانی خود در خصوص تحرک اجتماعی گفت: این شرم آور است که کودکان وقتی به سن مدرسه می‌رسند نمیتوانند درست صحبت کنند یا بخوانند. او اضافه میکند: " همسالان شما منتظر نمی‌مانند، بلکه تنها فاصله بیشتر و بیشتر می‌شود و این بر تحرک اجتماعی اثرمیگذارد. "

آمار‌های اخیر وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهدکه ۲۸ درصد از کودکان چهار و پنج ساله مهارت‌های ارتباطی اولیه را نداشته اند (مانند صحبت در مورد اتفاقات گذشته و آینده) که انتظار می‌رود در پایان سال تحصیلی آن را به دست بیاورند. آقای هیندز برای کاهش تعداد نیمی از کودکان بدون مهارت‌های ضروری سواد آموزی تا سال ۲۰۲۸ برنامه خود را ارائه می‌دهد. همچنین او معتقد است کمپین آگاهی رسانی مانند کمپین "پنج روزه" که مردم را به خوردن سبزیجات و میوه‌ها تشویق می‌کند، می‌تواند برای تغییر رفتار والدین و آگاهی رسانی به آن‌ها مفید باشد و چند جلسه مهارت ارتباط با فرزندان برای والدین میتواند تا حد زیادی شکاف ایجاد شده را جبران کند.
آقای هیندز می‌گوید: " این یک ننگ است که کودکان ما با شروع مدرسه قادر به برقراری ارتباط با جملات کامل و یا خواندن کلمات ساده نیستند. این موضوع مهمی است چرا که گروه همسالان منتظر نمی‌مانند و این تاثیر بزرگی بر تحرک اجتماعی و کند کردن آن دارد". او در ادامه تاکید می‌کند که اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان پیش دبستانی بیشتر وقت خود را در خانه میگذرانند لذا با توجه به این موضوع، دولت باید " محیط یادگیری خانه " را بیشترجدی بگیرد. البته من قبول دارم که والدین فرزندان خود را دوست دارند، بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند و برایشان بهترین‌ها را می‌خواهند، اما این به معنای حمایت کافی نیست.

این کمپین در فصل پاییز نشستی را برگزار خواهد کرد تا ایده‌های عملی  برای کسب اطمینان والدین به منظورحمایت از تقویت زبان و سواد فرزندان از سنین اولیه راگرد آورد.
آقای هیندز اضافه کرد که نگرانی در مورد استفاده از وسایل الکترونیکی مانند موبایل وجود دارد، اما امیدوار است که فن آوری بتواند برای جلب اعتماد به نفس پدر‌ها و مادر‌ها برای توسعه اطلاعات در خصوص زبان، ارتباطات و.. مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا برخی از کودکانی که تازه وارد مدرسه می شوند توانایی لازم در صحبت کردن و برقراری ارتباط ندارند؟
فیلیپ پولمن، نویسنده ارشد تحسین شده در اوایل ماه جاری گفت: والدین باید گوشی‌های همراه خود را کنار بگذارند و با فرزندان خود به خصوص کودکان صحبت کنند تا دایره واژگان آن‌ها تقویت شود.
آماندا اسپیلمن، رئیس Ofsted (دفتر استاندارد‌ها در آموزش و پرورش، خدمات و مهارت‌های کودکان) نیز نگرانی‌های خود را در موردشکاف میان کلمات دوران قبل از مدرسه و دوران مدرسه‌ی کودکان بیان می‌کند. او در ادامه سحنرانی اش، درجمع مدیران مهد کودک‌ها از تاثیر تلفن‌های همراه و مشغولیت والدین با آن‌ها و مشکل بیان درکودکان می‌گوید.
سر پیتر لامپل که رئیس بنیاد آموزش و پرورش یکی از موسسات خیریه‌ای است که برای متوقف کردن رابطه میان درآمد خانواده و پیشرفت تحصیلی متمرکز شده است، گفت: "ما می‌دانیم که دوره قبل از شروع به تحصیل، چه تأثیری بر موفقیت تحصیلی جوانان در زندگی می‌گذارد؛ بنابراین مسئولین این حوزه معتقدند با افزایش آگاهی والدین و کمک گرفتن از برنامه‌هایی مدون برای آن‌ها می‌توان به مسیر تربیت کودکان در مدرسه نیز کمک کرد و در حقیقت اگر پدران و مادران زمان بیشتری را با فرزندانشان بگذرانند به خصوص کودکانی که هنوز به سن مدرسه نرسیده اند، در آینده موفقیت در تحصیل و روابط اجتماعی را در فرزندانشان شاهد خواهند بود. این امر در تکمیل توانایی‌های کودکان نقش به سزایی دارد."

منبع:  ایندیپندنت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار مجموعه مدارس دخترانه ریحانه